Usługi i produkty

Recyrkulator spalin - sprzedaż i regeneracja
Zawory EGR ( z angielskiego – Exhaust Gas Recirculation) są jednym z wielu rozwiązań proekologicznych. Ich głównym zadaniem jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków, które przedostają się do atmosfery w gazach wydechowych motorów, zasilanych olejem napędowym jak i benzyną (chodzi zwłaszcza o tlenki azotu i węgla, a także węglowodory)

Chłodnica cieczy
Często chłodnica samochodowa określana jest mianem chłodnicy wody, bądź nazywana jest jako chłodnica cieczy. Dzieje się tak dlatego, iż element ten korzysta z medium chłodzącego, którym najczęściej jest wodny roztwór glikolu etylenowego. Każda chłodnica wykorzystuje fakt, że blok i głowica silnika posiadają specjalne, wydrążone kanały. To właśnie w nich krąży czynnik chłodzący

Intercooler
Intercooler to część, nazywana inaczej jako chłodnica doładowania bądź chłodnica powietrza doładowującego, wykorzystywana w samochodach z turbosprężarkami. W jakim celu się je stosuje? Otóż, intercooler chłodzi powietrze sprężone w turbosprężarce przed dostarczeniem go do jednostki napędowej (silnika). Proces ten pozwala na uzyskanie większej mocy (spalana jest większa ilość paliwa) i lepszej sprawności silnika (obniża się praca sprężania)

Chłodnica Oleju
Zadaniem chłodnic oleju jest schładzanie różnych rodzajów olejów – silnikowych, przekładniowych, ale także olejów układu przekładniowego oraz układu hydrauliki siłowej. Prawidłowa praca chłodnicy oleju gwarantuje zwiększenie przebiegów pomiędzy wymianami oleju, a oprócz tego wydłuża żywotność jednostki napędowej oraz jej poszczególnych elementów

Sprzęgła wiskotyczne
Sprzęgło wiskotyczne – jest to sprzęgło, które umożliwia płynną regulację rozdziału momentu obrotowego. Przeniesienie momentu obrotowego między dwoma obracającymi się tarczami następuje za pośrednictwem cieczy o dużej lepkości (olej silikonowy). Regulację stopnia zasprzęglenia uzyskuje się poprzez: zmianę ilości cieczy pomiędzy tarczami sprzęgła, zmianę odległości tarcz, bądź poprzez zmianę lepkości tej cieczy, uzyskiwaną w wyniku zmiany temperatury lub innych parametrów fizycznych cieczy. W ofercie posiadamy ponad 90 pozycji i ciągle rozwijamy swoją ofertę. Oferujemy produkty zarówno w komplecie ze śmigłem wentylatora, jak i występujące samodzielnie

Chłodnice Retardera
Chłodnice retardera (hamulca ciągłego działania) są odmianą chłodnic olejowych, w których medium chłodzącym jest płyn chłodniczy z układu chłodzenia silnika. Mają zastosowanie w hydraulicznych układach retardera, gdzie pracujący olej hydrauliczny silnie nagrzewa się podczas pracy i wymaga chłodzenia. Chłodnice te wykonuje się w technologiach wysokociśnieniowych:

Kondensatory
Kondensator określany jest też innymi nazwami: kondensor, chłodnica klimatyzacji lub skraplacz.Kondensator jako część układu klimatyzacji służy do chłodzenia czynnika chłodniczego ogrzanego poprzez sprężanie w sprężarce i zmiany jego stanu skupienia z gazu w ciecz.W pojeździe jest on umieszczony przed chłodnicą cieczy i ewentualnie powietrza.

Zbiorniki wyrównawcze
Funkcją zbiornika wyrównawczego jest magazynowanie czynnika chłodzącego. Czynnik rozszerza się pod wpływem rosnącej temperatury powodując wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia silnika. Ciśnienie płynu jest regulowane za pomocą zaworu ciśnienia, znajdującego się w korku zbiornika.
Zbiornik wyrównawczy najczęściej wykonany jest z tworzywa sztucznego i może posiadać układ wielokomorowy. W celu zapewnienia kontroli poziomu płynu chłodzącego może być transparentny, posiadać dodatkowy wskaźnik poziomu lub elektroniczny czujnik poziomu cieczy.

Nagrzewnice
Głównym zadaniem nagrzewnicy jest ogrzewanie wnętrza pojazdu.
Nagrzewnica znajduje się wewnątrz kabiny pojazdu pod deską rozdzielczą. Czynnik chłodniczy z układu chłodzenia silnika pojazdu przepływa przez rdzeń nagrzewnicy, oddając ciepło do powietrza, napływającego z zewnątrz. Powietrze to po ogrzaniu podczas przejścia przez nagrzewnicę, rozprowadzane jest po wnętrzu kabiny pojazdu. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem dmuchawy. Współcześnie rdzenie nagrzewnic wykonuje się z aluminium a zbiorniczki z tworzywa sztucznego lub aluminium.

Części silnikowe
Tłokowy silnik spalinowy będący podstawowym źródłem napędowym pojazdów samochodowych, jest elementem skomplikowanym ze względu na konstrukcję i technologię materiałową. Rosnące wymagania norm emisji spalin powodują zwiększenie stopnia zaawansowania technologiczno-konstrukcyjnego elementów mających wpływ na sterowanie i działanie silnika.
Dostępne komponenty silnikowe marki Premium, dostawców takich jak KOLBENSCHMIDT, PIERBURG i TRW Engine Components, zawierają: części układu korbowo-tłokowego, głowice, pompy, filtry, części układu doprowadzania powietrza, zasilania paliwem, redukcji substancji szkodliwych, zawory elektryczne, sondy lambda i inne.